Jom Menabung Untuk Anak-anak!

I Support Breastfeeding!

Lilypie Breastfeeding tickers

nuffnang i like!

Menabung Demi Pendidikan!

Tuesday, April 6, 2010

Nanny 911




Sejak ada series terbaru kat NTV7 ni, saya tak pernah ketinggalan menonton Nanny 911. Bukan apa, nak belajar macam mana mat saleh2 ni mendidik anak. Bila setiap kali menonton, mesti mulut tak lepas2 mengucap panjang and berdoa semoga anak saya tak jadi macam tu. Bagi yang tak pernak menonton maybe tak paham apa yang saya cuba sampaikan. Cara yang diorang ni implement memang nampak tegas sangat. Tapi diorang tak benarkan parents naik tangan. Cukup sekadar tegur dengan tegas dan cara kita mendidik mesti konsisten baik mak atau ayah. Maknanya tak boleh la, mak marah ayah berlembut atau ayah marah mak pergi pujuk. So, banyak juga yang saya belajar. Sebagai parent yang masih muda dan mentah dalam ilmu parenting ni, saya memang tak lepaskan peluang untuk menimba sebanyak mana ilmu unetuk mendidik anak denagn cemerlang. Saya taknak jaga anak ala kadar je. Apa-apa yang kita nak lakukan biarlah dengan cemerlang. Walaupun diri yang tak bagus, kita belajar untuk jadi bagus.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...