Jom Menabung Untuk Anak-anak!

I Support Breastfeeding!

Lilypie Breastfeeding tickers

nuffnang i like!

Menabung Demi Pendidikan!

Friday, January 1, 2010

Kenapa Mesti Nak Berdengki?

Ntah la. Tadi mama dapat tau ada x-workmate ni tak mau mama dtg utk encounter any problem kat bilik scan yang berkaitan dgn ultrasound toshiba (mama kerja ngan toshiba skang). Dia nak org lain yg dtg. Padahal dia bukan la jawatan besar pun sekadar MLT atau lebih dikenali sebagai penolong pegawai. Dulu mama lebih tinggi jawatan dr dia. Pun dia tak puas hati sebab katanya dia lebih lama kerja drp mama kat situ. Abis, kalau dia takde degree dan dapat jawatan penolong pegawai, itu salah mama ke? aduss.....Orang ni lelaki tapi jiwa dia lebih sensitif dan tak munasabah. Tak tau mama nak cakap. Kalau nampak baju kita tak cantik dia ngata, kita amik ubat untuk suami dia tak puas hati siap cakap "ko ni asyik jaga laki ko je. Aku ni?" Ek eleh...lu mamat memang tak tau malu okay! Laki aku yang angkat nikah dgn aku bukan ko! of course la aku jaga laki aku and ko tu suruh la gelfren yg ramai2 yg kata ko sanggup bagi apa saja tu jaga...pe kehalnya aku nak jaga ko....Korang rasa dia ni otak centre ke?
skang bila mama visit sana, mesti dia tak layan. Agaknya dia ingat mama nak sembah dia?? Sorry, ko bukan key person kat sana okay....Yang penting semua prof kat sana masih layan aku dgn baik dan masih boleh bergelak ketawa sedangkan ko, tanak pandang aku. Bak kata org ko jeles sebab aku dapat masuk kompeni besar ni. Suka hati ko. Ko nak sakit hati bukan aku yg suruh. aku tetap macam ni. Nasik yg masuk perut aku anak beranak masih dr usaha aku suami isteri bukan dr hasil titik peluh ko yg suka menuang. Bukan aku sorang yg tau perangai tuang ko. Semua org tau tapi malas nak tegur sebab ko pernah maki aku sial bila aku tegur ko pasal ko tak buat kerja kan? Masa tu aku diber tanggungjawab untuk jaga kelancaran operasi bilik scan. Aku keje tak sampai setahun org dah bagi aku jaga bilik scan. itu yg ko sakit hati. Pastu dgn experiance baru 4 tahun, aku dpt offer ke private company. Dgn toshiba lagi ko sakit hati sebab ko dah 7 tahun keje. Tapi attitude ko tu takde sape boleh tahan. Ko cuba la bermuhasabah diri.kenapa ko tak laku kat private, nape ko selalu tak cukup duit, nape ko selalu gaduh dgn org, nape ko selalu sakit sampai kena buat ct scan.. Cuba tgok kelemahan dan kessalahan diri sendiri sebelum ko tuduh org sekeliling ko mcm2. Aku dah pernah kena dgn ko. Aku bersyukur Allah kasihani aku bawa aku keluar ke tempat yang lebih baik dan tenang. kadag2 kerja dengan kaum lain lebih baik drp kerja dgn sesama Melayu yg macam ko...
AllahuAkbar! kuatkanlah hati aku Ya Allah..Amin.

5 comments:

Rinna said...

Biasa laa manusia nie.. mana suka kalau kita lebih pada dia.. Dia terasa laa tuh.. sebab dia dah senior tapi kena hormat junior yng pangkat lebih tinggi dari dia..

Lumrah hidup laa.. usah peduli ngan org yg gini.. tak rugi kalau tak de kawan macam dia.. ramai lagi yg baik kan.. :)

Anonymous said...

hehe macam2 org dalam dunia niekan.yang palik lucu tuh nape dier marah awak amek ubat tuk husband?tah2 dier ada ati kat awak.mmg pelik bleh kata gituh..harap2 jumpalah jalan balik ek die tu

Mamaafzal said...

rinna: saya pun dah tanak peduli dah tapi sampai saya keje tpt baru pun dia nak carik pasal jugek, memang tak masuk akal!

wan: saya pun seploh kali lebih heran...yg peliknya, makwe bersepah takkan takde yg amik tau...

Iman's Umi said...

Oh mcm tu...ala Mama, agaknya sini mmg gitu kot...kt Jab sy ni pn ramai spesies kaum tu yg suka tuang ms keje...kita nk buat apa2 urusan urgent pun jenuh nk kene menunggu/cari mereka dlu...jap nk gelak, dh xde degree xyah la bising2 jd pen.peg...

***Mama cam seronok di tmpt bru...syukur...

Mamaafzal said...

iman's umi: kita tak sempat jumpa kan? alhamdulillah...kat tpt baru semua org bertanggungjawab dlm buat kerja masing2. sambil tlg menolong walaupun berlainan bangsa n agama.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...