Jom Menabung Untuk Anak-anak!

I Support Breastfeeding!

Lilypie Breastfeeding tickers

nuffnang i like!

Menabung Demi Pendidikan!

Tuesday, October 19, 2010

PR or BN?- Apa Kesudahannya?

Haha...Sebetulnya, mama bukan ahli politik
Tapi mama teringin jugak sekali nak merasa kehangatan org berpolitik.
Lantas, last week mama hantar anak ke rumah nenek,
mama ikut En Ayah pi hari penamaan calon,
Seronok tau!

Mama ikut penyokong seorang yang tak asing lagi.
Kagum tengok sokongan pelbagai bangsa, agama dan lapisan umur.
Makcik, pakcik, muda, tua dan paling tak sangka golongan muda,
bijak berkata2 dan fikiran lebih matang.

Mama ikut serta perarakan. Siap lagi tayang muka kat kamera.
Kot2 masuk paper (gila glamer rupanya..ahaks!)

Petangnya, mama pergi pidato
Pidato penerimaan pencalonan
Masing2 cukup petah dan lantang
Yang mama terpikat, kebijaksanaan mereka berkata2,
Semuanya cukup isi dan mesej
Tiada kata2 cemuhan atau carutan untuk lawan ereka
Tapi penuh dengan isi dan kata2 semangat!

Mama suka lalui hari tu
Jiwa rasa bersemangat
bukan untuk membuat onar 
tapi bersemangat untuk terus hidup dan mencapai kejayaan

Tengok perjuangan org2 ni,
Mama rasa nak ikut 
ketabahan dan kekuatan mereka
Cuma implimentasi kami berbeza
Mereka pilih politik
Mama pilih teknologi perubatan

2 comments:

aibaks said...

mek..perkara ni agak sensitif utk dibincangkan disini kot.. pada pendapat aibaks yang seciput ni.. kita sangat diwajibkan utk memilih pemimpin utk memimpin kita..dalam al-quran pun da ckp da.. ehehe... yang selebihnye..wallahualam

mamaafzal said...

yup betul. PEMIMPIN YANG MEMIMPIN KITA. BETUL2 MEMIMPIN KITA SEBAGAI ORG ISLAM KAN?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...